Ik ben er supertrots op dat ik sinds eind juni 2022 official partner ben van Humanwave. Ik heb zelf als HR-Adviseur in loondienst enkele jaren met het personeelsinformatiesysteem van Humanwave gewerkt. Ik kan dus met recht zeggen wat een fijn systeem het is voor het mkb. Wat ik heel veel fijn vind aan Humanwave, ten opzichte van de grotere aanbieders, is dat je bij Humanwave geen nummer bent. Als je belt weten ze wie je bent. Dat persoonlijke, die menselijke factor, is wat Humanwave en ik delen. HR moet gaan over mensen en niet over de verplichte processen. Daar heb je Humanwave voor.
Hieronder het persbericht over deze samenwerking. Het betekent overigens niet dat ik alleen voor klanten van Humanwave werk. Het is meer een ‘gentlemen’s agreement’. Humanwave verwijst klanten die behoefte hebben aan HR-expertise naar mij en ik verwijs klanten die nog geen personeelsinformatiesysteem hebben naar Humanwave. Zo helpen we elkaar.
Humanwave voor de personeelsadministratie en Nathalie Noach HR-Advies voor jullie HR-vraagstukken
27 juni 2022
Humanwave en Nathalie Noach HR-Advies gaan de samenwerking aan. Beide partijen zien het als een logische samenwerking, want ze vullen elkaar perfect aan. Humanwave helpt je bij je personeels- en salarisadministratie en Nathalie Noach HR-Advies kan je invliegen als je een HR-vraagstuk hebt. Het leuke is, Nathalie heeft zelf ook een aantal jaren gebruik gemaakt van Humanwave toen zij werkzaam was als HR-adviseur in loondienst. Nathalie: ‘ik ben recent gestart met het geven van HR-advies op freelance basis. Ik ken Joan, en Humanwave, al een aantal jaren en ben heel enthousiast over Humanwave. We zagen allebei de waarde in van een partnerschap. Humanwave helpt mkb organisaties met de administratieve kant van HR en ze kunnen bij mij terecht als ze HR-advies op beleidsmatig gebied nodig hebben’.
Humanwave heeft het al langer door, HR moet gaan over mensen en niet over de verplichte processen. Humanwave zorgt ervoor dat die verplichte processen je minder tijd kosten zodat je meer tijd over hebt om jouw mensen de aandacht te geven die ze verdienen. Nathalie kan niet genoeg benadrukken hoe belangrijk het is om je medewerkers op de eerste plaats te zetten.
Nathalie: ‘Ik spreek over HR, human resources, omdat dit nog steeds de gangbare benaming is. Medewerkers zien als ‘resources’ is echter niet meer van deze tijd. Medewerkers zijn in de eerste plaats mensen, unieke individuen. In mijn HR-beleid zal ik altijd de medewerker centraal stellen. Je kunt in deze tijd niet meer uitgaan van ‘one size fits all’. Althans, als je je medewerkers wilt behouden. Dat is essentieel in een krappe arbeidsmarkt en in onze kenniseconomie. Als organisatie ben je steeds meer afhankelijk van de kennis en ervaring van je medewerkers. Bij elke HR-opdracht die ik doe, zie ik de gesprekken met medewerkers als essentieel onderdeel van de opdracht.’
Bij Humanwave krijgen ze vaak vragen van mkb ondernemers die groeien en (meer) medewerkers in loondienst nemen. Dat is het moment dat ondernemers erachter komen dat ze HR-expertise missen. Met het gebruik van Humanwave hebben ze hun personeels- en salarisadministratie op orde. Er is vaak een (administratieve) medewerker die het systeem vult en bijhoudt. Als het echter op HR-vraagstukken aankomt, zoals het binden & boeien van medewerkers, een salarisgebouw of een personeelsgesprekken cyclus opzetten, dan is er meer HR-expertise nodig.
Dat is waar de samenwerking met Nathalie Noach HR-advies van pas komt. Je kan haar inhuren voor dit soort HR-vraagstukken. Nathalie: ‘ik doe momenteel een opdracht bij een snelgroeiende organisatie, waarbij ik kijk of het huidige HR-beleid voldoet aan alle wet- en regelgeving. Daarnaast voer ik gesprekken met de medewerkers over wat zij nog missen op HR-gebied. Vanuit deze twee invalshoeken geef ik de organisatie concreet advies over nieuw op te zetten HR-beleid.’
Nathalie heeft in 2000 haar bachelorsdiploma HRM behaald en in 2010 haar Master HRM. Ze heeft de afgelopen 20 jaar altijd als HR-professional gewerkt. Met name in de zorg en het sociaal domein. Begin 2022 is zij voor zichzelf begonnen. Ze wil haar kennis en HR-visie inzetten om mkb bedrijven te helpen de best mogelijke werkgever te worden. Nathalie: ‘het is niet voor niks dat je steeds meer leest over thema’s als werkgeluk, employee experience (medewerkersbeleving) en de employee journey (medewerkersreis). Zowel de medewerker, de klant als de organisatie hebben hier profijt van. Het vermogen medewerkers aan te trekken en aan je weten te binden, zal de komende jaren steeds essentiëler worden voor het voortbestaan van een organisatie.’
Nathalie richt zich met name op mkb bedrijven. Dat past bij haar praktische aard en resultaatgerichtheid. ‘Zeggen wat je doet, en doen wat je zegt, dat typeert mij wel’ aldus Nathalie.